Aktuális, Szakmai cikkek
Hozzászólás

Iskolára készülünk

Minden gyermek különböző – van, aki látványosan, egyenletes ütemben fejlődik, és van, akinél a fejlődés a különböző területeken nem egyszerre következik be. Az iskolakezdést megelőző időszakban két teljesen ellentmondó impulzus árad felénk. Az egyik szerint a jó szülő mindent megtesz azért, hogy gyermeke tudással felvértezve, ezer fejlesztéssel a háta mögött jusson el az iskola kapujába. A másik ezzel szemben azt állítja, hogy a gyerekeknek leginkább szabadságra, játékra, strukturálatlan időre és valódi gyermekkorra van szükségük.

Mivel teszünk jót gyermekünknek?

Hogyan lehet egyszerre biztosítani a valódi élményeket, teret engedni a kreativitásnak, boldoggá tenni a gyermekkort és gondoskodni róla, hogy az esetleg éretlenebb idegrendszer megkapja a megfelelő támogatást az éréshez?

A Belvárosi Közösségi Tér szakemberei két olyan csoportot is kínálnak az iskola előtt álló korosztálynak, amely játékosan, kreativitásukra támaszkodva mozgósítja az iskolához szükséges készségeket. A Belvárosi Meseműhely és a Varázsmanó gyermekpszichodráma csoportok a mesék, történetek segítségével indirekt módon készítik fel a gyerekeket az iskolára.

Mindkettő kis létszámú (legfeljebb 6 fős), zárt csoport: a gyerekek egy egész tanéven át, heti rendszerességgel találkoznak. Így lehetőségük nyílik barátságokat kötni, és kipróbálni magukat egy új kis közösségben. A kis létszám, a rendszeresség, a kiszámíthatóság és a hosszabb időtartam segít abban, hogy az iskolaérettséghez szükséges szociális és érzelmi érés megtörténjen, hogy a gyerekek pozitív élményként éljék meg az iskolakezdést és elbírják a megnövekedett testi-lelki terhelést.

Melyik csoportot válasszam?

A megfelelő csoport kiválasztásakor érdemes átgondolni, melyik módszer illeszkedik jobban gyermekünk személyiségéhez, milyen fejlesztéseket kap ezen kívül, és mire van még szüksége.

A Belvárosi Meseműhely alkotó-fejlesztő meseterápiás csoport, tematikájában strukturáltabb, kevesebb önállóságot igényel, így a szorongóbb, nehezebben megszólaló gyerekeknek kifejezetten ajánlott lehet.

Itt a kézügyesség fejlesztésére nagyobb hangsúlyt helyezünk, így, ha gyermeketek ügyetlenebb a ceruzával, vagy épp ellenkezőleg, nagyon szeret alkotni, itt biztosan jó helyen lesz.
Mondókákkal, élőszavas mesemondással, alkotással fejlesztjük a verbális készségeket, beszédészlelést, beszédmegértést, auditív memóriát, szem-kéz koordinációt, finommotorikát, taktilis észlelést, kommunikációs-, szociális készségeket, indulatkezelést.

A Meseműhelyen szakembereink olyan meséket választanak, amelyek a gyerekek által hozott nehézségek leküzdésében támogatják meg a csoportot, és segítenek az érzelmi érésben.

A Varázsmanó gyermekpszichodráma csoporton kiemelt szerepet kap az iskolára készülés lelki oldala, így, ha gyermeketek életében voltak olyan események, amelyek feldolgozásához nem ártana egy kis segítség, ha indulatait nehezebben szabályozza, vagy egyszerűen csak szeret történeteket kitalálni, szerepelni, ebben a csoportban biztosan jól fogja érezni magát.

A Varázsmanó gyermekpszichodráma csoportban a gyerekek saját történeteivel dolgoznak, az általuk kitalált meséket játsszák el, jelenítik meg. A spontán játék felszabadítja a kreativitásukat, katartikus élményekhez juttatja őket, én-erősítő, személyiségfejlesztő hatása van. A gyerekek saját történetük megalkotásakor megtanulnak cselekményt felépíteni, fejlődik az ok-okozati gondolkodásuk. Képessé válnak hosszabb történeteket kivárni, megérteni, megjegyezni. A meséken keresztül kipróbálják a konfliktuskezelés számtalan módját, megtanulják mások érzéseit, álláspontját megérteni, elfogadni, más-más szerepekbe belehelyezkedve fejlődik empátiás készségük. A történetek eljátszásakor átélt kontrollélmény és a számtalan pozitív visszajelzés erősíti az önbizalmukat, javítja önértékelésüket.

A csoportokat több területen képzett, tapasztalt pszichológus, gyógypedagógus, meseterapeuta szakemberek vezetik, ezzel biztosítva a magas szakmai minőséget és az elfogadó légkört.
A szülők a tanév során legalább három alkalommal kapnak visszajelzést a szülőkonzultációkon, ahol természetesen kérdéseiket is feltehetik szakembereinknek, akiknek több évtizedes tapasztalatuk van az iskolába induló gyerekek érzelmi- és képességfejlesztésében.

Óvodás csoportjainkat reggel 9-től 10 óráig tartjuk, tapasztalataink szerint ez az az idősáv, amikor a gyerekek a leginkább befogadóképesek, ilyenkor lehet igazi fejlődést elérni, míg a délutáni órákra az idegrendszer a számtalan óvodai ingertől már fáradtabb, így a fejlődés is lassabb lehet. Az óvoda kérésére úgynevezett kikérőt állítunk ki.

A Belvárosi Közösségi Tér foglalkozásaira a honlapunkon lehet bejelentkezni.

További információ:

Varázsmanó
Belvárosi Meseműhely

Várunk titeket szeretettel!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük