A megnövekedett érdeklődés változásra késztetett minket! A kúszó-mászó csoportra nagyon
sokat szeretnek jönni, ezért két csoportot indítottunk, de így az ugrálós csoport
nagyon későn tudja elkezdeni és befejezni a tornát. Így az általunk is oly fontosnak ítélt
napirend felborul, amit mindenképpen szeretnénk elkerülni. Ezért novembertől kicsit
változnak a kiscsoportos mozgásos ficánkolások kezdési időpontjai.
A már meglévő mozgásállapot szerint a következőképp alakulnak a csoportok:
- 8:30 Kúszó-mászó csoport I. – ők még nem járnak önállóan, de a talajon ügyesen közlekednek.
- 9:20 Kúszó-mászó csoport II. – ők még nem járnak önállóan, de a talajon ügyesen közlekednek.
- 10:10 Lépegető csoport – ide azokat a gyermekeket várjunk, akik már önállóan tudnak rövid távokat biztonsággal megtenni, egyensúlyi helyzetüket közben megtartják.
- 11:00 Ugráló csoport – várjuk azokat a gyerekeket, akik már teljes biztonsággal és önállóan járnak, 1-2 lépcsőfokra fellépnek, esetleg akadályokat is átlépnek.
- 11:50 Forgolódó csoport – a legkisebbeknek Forgolódó csoport indul
- 12:30 és 13:30 gyógypedagógiai tanácsadás, egyéni felmérés, bejelentkezés és igény szerint.
Köszönjük szépen a megváltozott kezdési időpontok megértését. Remélhetőleg nem okoztunk túlságosan nagy gondot ezzel a megoldással.
Törekszünk arra, hogy a kislétszámú, max. 5 fős csoportokban a kicsikre minél több egyéni figyelem jusson, és nekik is lehetőségük legyen az együttjátszásra, az eszközök érdeklődésük szerinti használatára.
A csoportok nem életkor szerint alakulnak, mert minden kisgyermek más és más ütemben fejlődik. Vannak, akinek a mozgásfejlődése sietősebb és már akár egy éves kor előtt is elindulnak felfedező útjukra, de vannak, akik megfontoltabbak, inkább szemlélődnek, vizsgálódnak még egy kicsit, indulás előtt.
A csoportos programokon sokat mondókázunk, ritmizálunk az észlelés, a figyelem, az emlékezet és az egyenletes ritmus készségének kialakulása érdekében. A mondókák mozgássorokkal egészülnek ki. Általa koordináltabbá válik a mozgás, fejlődik a térérzékelés képessége és a testtudat, testismeret is. A ritmizálás a kommunikációt, a beszédfejlődést is segíti. A magyar nyelv a ritmuson alapszik, ezért ha jól tudunk ritmizálni, könnyebben elsajátíthatóvá válik a grammatikailag helyes beszéd, és később az írás, olvas tanulása is.
Az életkori sajátosságokat és egyéni képességeket figyelembe véve sok-sok mozgást ügyesítő, okosító játékot végzünk. Az egyensúlyi helyzetek tapasztalása, a különböző akadályok leküzdése akaraterőt, kitartást, önbizalmat erősítő tevékenység. Biztonságos és fejlődést segítő eszközökön próbálkozhatnak a kicsik, természetesen irányítással, és ha szükséges segítséggel. Közben fejlődik kitartásuk és a problémamegoldó képességük is. De fejlődik a mozgásos játékok által a szocializáció, a kommunikáció képessége is, miközben a gyermekek felismerik saját lehetőségeiket, sikereiket és ezáltal önbizalmuk is erősödik.
A játékok során lehetőség nyílik az elmaradt vagy elrövidült mozgásfejlődési lépések megtanulására, gyakorlására is.
A nagymozgásos játékok vége felé – levezetésképpen – gyakran gondolkodtató, kézügyességet fejlesztő tevékenységre kapnak lehetőséget a Ficánkolók.
Sok szeretettel várja az V. kerületi ficánkolni vágyó gyermekeket Kárpáti Katalin!
Itt lehet bejelentkezni az egyes alkalmakra!